Postcrossing #1 – going out!

Bron afbeelding

Misschien weet je het al, waarschijnlijk nog niet. Ik ben ook aangestoken door één van die vele beautyweblogs die aan postcrossing doet. Postcrossing?! Wat is dat? Met die gedachte ging ik op onderzoek en kwam ik terecht op een website voor reizigers via de kunst van het schrijven en het ouderwets kaarten versturen! Er ging een wereld voor me open. Ik houd van post – altijd al – en vind het jammer dat alles zo snel digitaliseert. Maar niet voor de postcrossers, want die laten zien dat post nog steeds –heus wel– cool is.

Ik vind het heerlijk om te schrijven. Dat was inmiddels wel duidelijk gezien de afgelopen twee posts. Toch wil ik graag meer van de wereld zien. Ik wil andere culturen leren kennen, nieuwe mensen leren kennen en misschien zelfs leuke contacten onderhouden! Helaas heb ik het geld er niet voor om elke dag af te reizen naar een of ander exotisch oord, daarom is postcrossing mijn reddende engel.

Ik besloot mee te doen en schreef mij vol inspiratie en motivatie in op deze website. Ik maakte mijn profiel aan en kon direct beschikking krijgen over vijf adressen. Deze moet je ophalen vanuit de website, waardoor het zo veilig mogelijk blijft. Ik vond vijf wel veel en heb eerst twee adressen opgehaald. Eerst maar eens proberen, dan zullen we daarna wel verder kijken. Al snel bleek ik twee adressen te hebben van mensen in een totaal ander werelddeel. Nou ja, de een wel, de ander niet zo.

USA en Russia stond er veelbelovend in mijn inbox. Na te hebben gekeken welke personen er achter deze adressen zitten en wat hun interesses zijn, besloot ik kaartjes te kopen. Deze heb ik vervolgens vol geschreven en met een Wereld en een Europa plakker verzegeld. De inhoud laat ik even privé, maar je snapt het idee ;-).

De linker is voor een gezin uit de USA, zij wilden meer weten over de cultuur in Nederland. Sint-Maarten in dit seizoen leek me wel een mooie keus.
De rechter is voor een meisje van 21 uit Rusland, zij houdt van grappige kaarten.

Ik ben benieuwd hoe ze mijn kaarten zullen vinden. Ik zal het snel genoeg horen!

Q: Doe jij ook aan postcrossing? Wat zijn jouw ervaringen?

Geef een reactie

